بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تقابل دوباره بسکتبال ایران و ژاپن| دوئل دوباره با سامورایی‌ها

  • کد خبر: ۱۲۲۷۳۶
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
تقابل دوباره بسکتبال ایران و ژاپن| دوئل دوباره با سامورایی‌ها
ادامه تقابل بسکتبال ایران و ژاپن، این‌بار در انتخابی جام‌جهانی این بار امیدواریم به سود ایران پایان یابد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم‌های ملی بسکتبال ایران و ژاپن امروز درحالی در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی رودرروی هم قرار می‌گیرند که در یک‌ماه گذشته دو کشور چند رویارویی با یکدیگر داشته‌اند.

مسابقات بسکتبال انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ در منطقه آسیا و اقیانوسیه که از آذر پارسال با برگزاری دیدار‌های پنجره نخست آغاز شد، از امروز پنجشنبه وارد مرحله دوم خواهد شد. این مرحله از رقابت‌ها با برگزاری دیدار‌های پنجره چهارم آغاز و در سه پنجره پیگیری می‌شود. بسکتبال ایران که در مرحله اول در دیدار‌های رفت و برگشت با قزاقستان، بحرین و سوریه رقابت کرد و به‌عنوان تیم دوم گروه D از این مرحله صعود کرد، دیدارهایش در مرحله دوم را در گروه F و در کنار استرالیا، قزاقستان، چین، ژاپن و بحرین دنبال خواهد کرد.

البته نتیجه دیدار‌های مرحله اول انتخابی جام‌جهانی (پنجره اول تا سوم) در مرحله دوم لحاظ خواهد شد. بدین ترتیب تیم‌ملی بسکتبال ایران در این مرحله از رقابت‌ها شش دیدار رفت و برگشت با تیم‌های ژاپن، استرالیا و چین برگزار خواهد کرد. دیدار‌های تیم‌ملی بسکتبال ایران در مرحله دوم و تعیین‌کننده انتخابی جام‌جهانی با ژاپن آغاز می‌شود. این دیدار شامگاه پنجشنبه به‌میزبانی ایران و در تالار بسکتبال آزادی برگزار می‌شود.

این چهارمین رویارویی بسکتبالیست‌های ایران و ژاپن در یک‌ماه گذشته به‌حساب می‌آید که البته در وضعی متفاوت برگزار می‌شود. اواخر تیرماه گذشته و در چارچوب رقابت‌های جام آسیا (اندونزی)، تیم‌ملی بسکتبال آخرین دیدار مقدماتی خود را برابر ژاپن برگزار کرد و با کسب برتری قاطع برابر این تیم (۸۸ بر ۷۶) به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. عملکرد ملی‌پوشان در آن دیدار تحسین همه کارشناسان و اهالی بسکتبال را به‌دنبال داشت، اگرچه در ادامه شکست برابر لبنان و حذف زودهنگام از جدول مسابقات، آن عملکرد را هم زیرسؤال برد. دیدار با ژاپنی‌ها دو هفته پیش و در قالب دو بازی تدارکاتی بازهم تکرار شد. این دو بازی به‌میزبانی ژاپنی‌ها برگزار شد و در هر دو بازی هم بسکتبالیست‌های ایران بازنده میدان شدند. البته تیم ایران با ترکیبی از ملی‌پوشان و بازیکنان تیم ایران‌نوین دیدار‌های تدارکاتی برابر ژاپن را برگزار کرد.

ضمن اینکه به‌گفته سعید ارمغانی، سرمربی تیم‌ملی، ترکیب ژاپن هم با اضافه‌شدن سه بازیکن نسبت به جام آسیا قدرتمند شده بود. در هر صورت، برای صعود دوباره به جام‌جهانی و کسب سهمیه المپیک از این رویداد، هر یک از دیدار‌های مرحله دوم انتخابی می‌تواند در سرنوشت نهایی تیم‌ها تعیین‌کننده باشد، به‌ویژه برای ایران که در مرحله نخست نتیجه هردو دیدار برابر قزاقستان را واگذار کرد و همین دو شکست دور از انتظار، تیم کشورمان را در رده چهارم گروه F قرار داده است.

برای صعود از این جایگاه و تثبیت موقعیت در رده‌های بالاتر گروه، ملی‌پوشان بسکتبال ایران باید از همین آغاز پنجره چهارم، نهایت امتیاز لازم را از هر بازی کسب کنند و چه موقعیتی بهتر از دیدار‌های خانگی. دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و ژاپن درحالی در تالار آزادی برگزار می‌شود که شامگاه سه‌شنبه در همین تالار تیم جوانان ایران موفق شد ژاپن را در چارچوب مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان شکست دهد. ملی‌پوشان بسکتبال ایران بلافاصله بعد از دیدار برابر ژاپن عازم فرودگاه امام‌خمینی (ره) می‌شوند تا برای دیدار با استرالیا عازم این کشور شوند. این دیدار دوشنبه آینده، ۷ شهریور، برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->